בניית תשתית להרצאה | כנס | קורס דיגיטלי

מסכימים איתי שיש אנשים (אפילו אתם) שיש להם המון ידע שבעזרתו יכולים לעזור להרבה אנשים?
לצערי הרבה מהידע הזה, לא יוצא החוצה, ולא בגלל סיבות מוצדקות ממש.
אני מכירה לא מעט מטפלים, מנטורים, מאמנים שעושים פלאים בקליניקה, אפילו הרצאות פרונטליות וסדנאות. כשאני רואה את השינוי שהם עושים לאנשים, וגם לי, זה עושה אותי מאושרת כי זאת הדרך ללמידה והתפתחות: ללכת ללמוד ממישהו שהוא מומחה בתחומו. לא ככה?
איפה הקטע הפחות נעים?
כששום דבר מהידע שלהם לא נמצא ברשת ואז הם מגיעים למספר מועט של אנשים.
אני חושבת שזה חבל.
וכל זאת כי?
כי אין להם את הידע התפעולי או את הזמן להתעסק בזה.
אבל המחסום הזה, זה לא יותר מחוסר ידע שעליו "התלבשו" מלא אמונות מגבילות.
בינינו, זה לא כזה מסובך, בטח שלא בעידן הדיגיטלי שלנו.
וזה גם לא עולה הרבה
בניתי ללקוחות שלי תהליך תפעולי שאפשר לשכפל לכל קורס/סדנה/כנס/הרצאה.

איך?

עוברים על כל תחום בנפרד ועונים על שאלות:

עבור הפרסום:
1. שימוש במערכת דיוור או דף נחיתה?
2. הכנת פלייר חינם (בקנבה למשל) או בתשלום?
3. דף נחיתה באתר – חינם (למי שיש אתר) או אולי של מערכת דיוור?
4. פוסטים ברשתות החברתיות – אורגני או ממומן?

איך נרשמים להרצאה?
1.
ישירות מדף הנחיתה או דרך האתר?
2.
דרך גוגל פורמס?
3.אולי תפוצה בוואטסאפ?

איך משלמים?:
1. אפליקציית תשלום ביט/ פייבוקס?
2. סליקה (במידה ויש מוצרי המשך או מדובר על כמויות גדולות)

איך הלקוח מקבל חשבונית?
1. מערכת קיימת או ליצור חשבון במידה ואין
2. נשלחת במייל או אולי בSMS?

עבור שליחת תזכורת:
1. מערכת דיוור/ דף נחיתה
2. ידנית (מייל מתוזמן/ וואטסאפ/ SMS)

באיזו פלטפורמה מעבירים את ההרצאה?
1. זום – מומלץ מנוי בתשלום.
2. גו טו וובינר

ועכשיו כשהבנו כמה זה פשוט, מה שנשאר לך לעשות, זה לקבוע תאריך.

 
חשוב להבין כי יש פתרונות לכל דבר ולכל כיס, ממערכות מורכבות לפשוטות,
אוטומטיות או ידניות, הכל עניין של התאמה אישית.
 
יש לי לקוחה שבקורסים שלה היא משנה לנשים את החיים. באמת.
הקטע הטכנולוגי לא עוצר אותה, למה?
כי עשינו איפיון של מה שהיא צריכה לתווך ארוך ולתווך קצר והכנסתי לה פלטפורמה של קורסים שנותנת לה מענה להכל.
אז היום היא מעבירה את הקורס והסטודנטיות שלה נהנות מהקלטות, יכולות לעלות בקלות את שיעורי הבית, לענות על שאלות, הכל במקום אחד.
הן גם משלמות שם והאתר הפלטפורמה גם יודעת לאסוף נתונים וסטטיסטיקות.
ברמה היומיומית, בכל פעם שיש קורס חדש, היא רק משכפלת את הקודם ומשנה את התוכן.
לא כיף?

לאחר שהחליטו (לפי התקציב) מה הם רוצים, פשוט חיברתי בין המערכות, עשינו טסט והתוכן מוכן לצאת לדרך.

ובהרצאה הבאה, הדבר היחיד שיהיה לעשות, זה רק לשכפל את התהליך הקיים.

אה ולשנות תאריכים כמובן 🙂
 
לסיכום, בניית תהליך תפעול למוצר דיגיטלי הוא פשוט וקצר ולא צריך להפוך אותו למחסום שמונע מאנשים קבלת הידע.