אם אתם שמים לב שאתם לא מכירים לעומק את כל הוצאות שלכם, עצרו!
זה הזמן להתחיל בהיכרות.
אני מציעה לעשות רשימה של כל ההוצאות שיש לכן, מכל סוג שהוא.
בחודשיים הקרובים תעקבו אחרי הכל, תאספו את כל הנתונים למקום אחד ואחרי זה אפשר יהיה לרכז את הכל בצורה מסודרת בטבלה.
לפי הנתונים שיהיו – החליטו על תאריך או שניים, בהם יבוצעו כל התשלומים (כבר עכשיו, הכניסו ליומן).
בצרה הזאת, יהיו לכן שני מופעים קבועים ביומן שבהם אתן יושבות רבע שעה ומשלמות על כל מה שצריך.
אם תראו שבחלק מהדברים שיש קביעות ולא נדרש לבדוק את הנתונים כל הזמן – אפשר לשקול לבצע הוראת קבע.
אני ממליצה על הוראת קבע אשראית ולא בנקאית. אני ממש לא אוהבת לתת גישה לחשבון הבנק שלי לגורם חיצוני.
מה שכן, אל תשכחו לוודא שהסכומים תואמים בכל חודש ולא העלו מחירים מבלי ששמתם לב.
מי שרוצה את השלב הבא...
בטבלת הריכוז – לכתוב את תאריך התשלום, סכום (איפה שקבוע) ותאריך תוקף של המנוי (חברת סלולר, כבלים וכו'). משם ניתן לגזור משימות ביומן (מתי צריך לחדש מנוי בחברת סלולר, או ביטוח רכב וכו').
בצורה הזאת, לא רק שלא תפספסו תשלום, גם הכל תחת שליטה ובקרה. לא ייקחו ממכם שקל אחד מבלי ששמתם לב. בטוח לא יקרה שתנהגו בלי ביטוח או תשלמו מחיר מוגזם על מנוי שלא בתוקף, כי "שכחו" לעדכן אותכם.
הדבר האחרון בנושא: תשמרו את כל החשבוניות במקום אחד.
קיימת האפשרות שאני אבנה את תהליך העבודה עבורך. ממש שלב אחרי שלב עד שתהיה לך שיטת תשלומים מסודרת, וגם טבלת מעקב ובקרה.
או "לעשות את זה בעצמך". כדי לעזור, הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.