גבייה אפקטיבית

מה עוד לא נאמר על נושא זה? באמת שאני לא מצליחה להבין למה לצמד המילים הזה "גבייה אפקטיבית" יש כל כך הרבה אסוציאציות שליליות.
או אולי המילה "גביה" היא שמפריעה לנו? 🙂

בעיניי, זה אומר בסה"כ לקבל תשלום על העבודה שנעשתה. כל שאר הדברים שעולים, הינם רגשיים בלבד וצר לי לומר שאין להם מקום כאן אלא אם אתם עובדים בהתנדבות.

(אני לא מתעלמת מהתהליך הרגשי שנדרש כאן ובכלל למי שיש עניינים לא סגורים עם כסף, בהחלט הגיע הזמן לפתור את הקונפליקטים או/ו האמונות הקיימות.) 

אז איך עושים גבייה אפקטיבית?

זה מתחיל ממש מההתחלה, מרגע שהלקוח חותם על הסכם / הצעת מחיר.

  • תיאום הציפיות זה הרגע שבו שני הצדדים מסכמים את כל הפרטים. אבל באמת את כולם.
  • תנאי התשלום צריכים להיות מקובלים על שני הצדדים, ספציפיים וברורים מאוד.
  • הסבר של תנאי ההסכם / הצעה – לא להסתמך על כך שהלקוח קרא (כי ממש לא כולם קוראים), אלא לוודא שהבינו בדיוק למה התכוונתם. ושוב לא! זה שכתבתם את זה בהסכם, זה לא מספיק. תדאגו לומר זאת גם בשיחה.
  • בניית טבלת מעקב טבלה שבה, על כל לקוח יהיה רשום מתי הוא משלם, איך, מי איש הקשר ומה צריך עבור זה (יש כאלה שצריכים סיכום חודשי או דרישת תשלום/חשבון עסקה)

 

כשתדעו את כל התשובות, ישר תשבצו ביומן משימות קבועות.

למשל בראשון לחודש: "לבנות סיכום חודשי ולשלוח ללקוחות". בצורה הזאת, אין עיכובים.

ניתן לבנות פורמט קבוע ואז בתחילת החודש רק למלא את הנתונים המתאימים לאותו חודש.

לשים לב שלא תמיד מי שסגר את העסקה, הוא זה שמשלם בפועל. לכן, תוודאו שיש לכן את אנשי הקשר של מחלקת הנהלת חשבונות. חשוב לדעת למי מנפקים את השירות ומי משלם בפועל.

קיימת האפשרות שאני אבנה עבורך את תהליך עבודה, שלב אחרי שלב עד שתהיה לך טבלת מעקב גבייה,

או "לעשות את זה בעצמך".
כדי לעזור לכם, הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.

לצפייה בדף העבודה, לחצו מטה:

השאירו פרטים לקבלת המדריך / צקליסט

המדריך ישלח אליכם באימייל תוך 2 ימי עסקים