טיפול שוטף במסמכים: חשבוניות / קבלות/ דרישות תשלום
זהו נושא מאוד חשוב וקל יחסית לביצוע. בסך הכל , אנו צריכות להכניס כמה פעולות אוטומטיות והכל יהיה תחת שליטה. אז אני מציעה לבנות תהליך עבודה סדור וקבוע.
אחרי שלקוח פוטנציאלי הגיע אלינו, נפגשנו או דיברנו איתו, סגרנו את העסקה ואז סיפקנו את השירות / מוצר, הגיע זמן התשלום (וממש לא משנה אם זה לפני שהוא קיבל את השירות או אחרי).
עדיף שיהיה לנו פורמט קבוע לדרישת תשלום | חשבון עסקה – דבר שקיים בכל מערכת חשבוניות דיגיטלית. אגב, רצוי שיהיה לנו פורמט קבוע עבור כל סוג מוצר / שירות בנפרד.
בסוף השיחה או הפגישה, ניכנס לפורמט, נמלא את הפרטים בהתאם ובמקום נשלח ללקוח. כמו כן, ברגע שיש לנו פורמט, מה שנשאר לעשות בסוף החודש, זה רק להכניס את המספרים המעודכנים ולשלוח.
לא לשכוח לוודא שהלקוח קיבל את המסמך (לכו תדעו מה קורה למיילים בדרך). במידה והתשלום לא מיידי או בתשלומים – יש לעשות פולואו אפ (לשים באותו רגע משימה בלו"ז ולא להסתמך על זיכרון).
התשלום הגיע!
יהייי!!! אז קדימה להוציא קבלה או חשבונית מס קבלה (תלוי בסוג העסק).
לזכור! חשבונית מס קבלה מפיקים ברגע קבלת התשלום בפועל (אם הוא מזומן מבחינת תאריך הפירעון).
אם קיבלתם שיקים – אפשר להשתמש בקבלת דחויים (לא קיימת בכל תוכנה דיגיטלית) או קבלה רגילה עם פירוט כלל השיקים.
ברגע שמגיע תאריך הפירעון – יש להפיק חשבונית מס.
על מנת שלא יהיו לנו פערים, הפקת המסמכים היא מיידית. לא רק, תחשבו שאם לא הוצאתם חשבוניות בזמן, התשלום למע"מ יהיה לא תקין. כמובן שגם המאזן והתזרים יפגעו.
קיימת האפשרות שאני אבנה עבורך תהליך עבודה מסודר, בקרה ומעקב אחרי חשבוניות, דרישות תשלום.
או "לעשות זאת בעצמך!". כדי לעזור, הכנתי דף עבודה עם כלל השלבים.