ניהול ותפעול ספקים
המפתח לניהול ותפעול יעיל של ספקים הוא שימוש בשיטת עבודה מסודרת.
אז לפני שפתחתם גוגל כדי לעשות חיפוש, כדאי לדעת כמה דברים על ניהול ותפעול ספקים:
- תעשו רשימה של מה שאתם מחפשים, מה הדרישות שלכם וכמה אתם מוכנים לשלם על זה (פחות או יותר).
- עכשיו תתחילו את החיפוש.
- בשיחה הראשונה תבררו את כל הפרטים שאתן צריכות.
אחרי זה תמתינו להצעת מחיר מסודרת וכתובה.
אפשר ללמוד המון מהצעת המחיר של הספק!!! אם יש כאלה שיכולים לבוא אליכן פיזית, אל תוותרו על זה, מפגש פיזי הוא בהחלט עדיף.
אל תשכחו שאלו הולכים להיות נותני השירות שלכן לתקופה הקרובה. אלו אנשים שאתן רוצות לסמוך עליהם, על המקצועיות שלהם, על השירות / המוצרים שלהם.
בעזרתם, הלקוחות שלכן, יהיו שבעי רצון. - אז בחרתם את הספק הרצוי – תסגרו את החוזה בצורה מסודרת.
עדיף שזה יהיה לשנה בלבד. או לפחות שתהיה אפשרות לחדש את התנאים בכל שנה. - תדעו טוב טוב מהם תנאי ביטול העסקה, לא מספיק לדעת למה אתן נכנסות, מאוד חשוב לדעת גם איך אתן יוצאות מעסקה.
- מהם תנאי התשלום? זוכרים את פרק ניהול ההוצאות? אז תנסו שכל ההוצאות יהיו בתאריך אחד מרוכז. לפי זה תדעו אילו תנאים לסגור מול הספק.
- כמו כן, תנהלו טבלת מעקב עם כל הנתונים האלה, וכך תדעו מתי לחדש חוזה וכו'.
הדבר הכי חשוב: כל רבעון / חציון תבדקו מה חדש בשוק מבחינת ספקים.
אני יודעת שזה כואב לעזוב ספק שאתם איתו כבר זמן מה. בטח תחשבו שזה לא לויאלי (למרות שאנו בעולם גלובלי). אבל, ההרגל הזה יכול לעלות לכם הרבה כסף.
יכול להיות שבחצי השנה האחרונה נכנסו ספקים חדשים יותר אטרקטיביים.
או יכול להיות שיש מוצרים / שירותים אחרים שלא היו קודם ושיכולים לתת לכם פתרון טוב יותר.
או יכול להיות שאפילו לספקים שלכם יש מבצע חדש. אז כדאי לדעת, אולי תורידו מחירים,
אל תוותרו על זה.
קיימת האפשרות שאני אבנה עבורך את תהליך העבודה, שלב אחרי שלב עד שתהיה לך הטבלת מעקב ספקים מסודרת.
או "לעשות את זה בעצמך".
כדי לעזור , הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.