מצאתם את העובד המתאים. מצוין!
מה עם ניהול תיקי עובדים? האם יש נוהל קליטת עובד מסודר?
המצב האידאלי הוא שעובד מגיע לעבודה ביומו הראשון והוא ישר מתחיל קליטה וחפיפה מסודרת.
בפועל (ואני לא מדברת על מקומות בהם יש מחלקת משאבי אנוש), לפחות חצי יום מתעסקים עם הניירת, שלו (במקרה הטוב), רודפים אחרי נתונים כאלה או אחרים.
מבלי לשים לב, מגיע סוף היום.
לא רק שהוא לא נקלט כמו שצריך אלא גם לא התחיל ללמוד כלום.
אני מליצה לפתוח תיקייה במחשב לכל עובד ועובדת. בתיקיה, לצרף את כל המסמכים (סריקה שלהם).
בסוף החודש יהיה מאוד פשוט להעביר את הכל לרואה החשבון.
הכניסו את הפרטים לטבלת בקרה. חשוב גם לדעת את יום ההולדת כי בטח תרצו לחגוג יחד עם עוגה וברכה מושקעת לפחות.
כמובן שתלכו איתו ואיתה לסבב היכרות עם כל בעלי התפקידים ובחברה.
זה החלק הכיפי של הדברים, יחד עם זאת מחובתנו להיות מוכנים גם למצב שבו עובד.ת עוזב.ת.
יש נהלים ברורים לגבי פיטורין או התפטרות מרצון.
אחרי שתלמדו את כל הזכויות / חובות, גם שלכן כמנהלות וגם של העובדים והעובדות בכל אחת מהסיטואציות, פשוט תבנו נוהל מסודר, בדיוק כמו שבניתן עד עכשיו את הכל.
מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון ועורך דין לדיני עבודה כדי לדעת את כל הזכויות והחובות.
קיימת האפשרות שאני אבנה עבורך את מערך ניהול תיקי עובדים ועובדות
או רק נוהל קליטת עובד.ת,
או "לעשות את זה בעצמך".
כדי לעזור, הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.
כל הזכויות שמורות- ביאנקה וייס, ניהול ותפעול עסקים | הצהרת נגישות | תקנון | מדיניות פרטיות | שקוף מדיה- בנית אתרים