ניהול תקציב

יש תארים שלמים בנושא הזה והרבה יועצים שזה המקצוע שלהם.
יחד עם זאת, יש דברים קטנים, בסיסיים, שכל בעל.ת עסק צריכ.ה לדעת על ניהול תקציב.
ברגע שיש סכום מוגדר, בכל נושא, גוזרים לאחור.

אז ניהול תקציב - מה זה אומר?

ניקח דוגמה מספרית כדי להמחיש:
הגדרנו תקציב שיווק של 1,000 ש"ח בחודש עבור פייסבוק.
אני לא נכנסת לאיך הגענו לסכום הזה וכמה הוא אמור להכניס לנו בסופו של דבר,
אלא רק על הניהול שלו, על החלוקה.

לוקחים את 1,000 ש"ח ומפרקים לגורמים, כל אחד ומה הוא מקבל:

מי הם הגורמים שאנו צריכים עבור השיווק במידה והחלטנו לא לעשות את הכל לבד

  • קמפיין ממומן? נדרש להחליט, איזה אחוז מתוך ה1,000 ש"ח ילך על פרסום ממומן.
  • איש שיווק? כמה משלמים לו? צריך להחליט איזה אחוז מתוך ה1,000 ש"ח ילך לאיש השיווק.
  • עיצוב גרפי? נחליט איזה אחוז מתוך ה1,000 ש"ח ילך למעצב הגרפי.
  • קופי? איזה אחוז מתוך ה1,000 ש"ח ילך אליו.

ברגע שחילקנו את ה1,000 ש"ח לכל גורם וגורם, עכשיו נוכל לצאת לדרך בחיפוש אחרי בעלי המקצוע, לפי הקריטריונים שקבענו.
כמובן שכל זה נכנס לטבלה. ברגע שכל תשלום יוצא, נרשום, למי שילמו, כמה, האם התקבלה חשבונית.

תאריך התשלוםכמה שולםלמיעבור מההאם התקבלה חשבונית
     
     

אני תמיד מכניסה נוסחה פשוטה של סה"כ מינוס השורות מתחת וככה אני יודעת מתי אני מגיעה לאפס.
בצורה הזאת, גם תכננו את הכסף, גם עוקבים ומנהלים אותו.
את אותו דבר אפשר לעשות עם כל תקציב, עבור כל פרויקט שיש לנו שהוא מוגבל מבחינה כספית.

קיימת האפשרות שאני אבנה עבורך טבלת ניהול תקציב. נעבור שלב אחרי שלב עד שתהיה לך טבלה מסודרת.

או "לעשות את זה בעצמך".
כדי לעזור, הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.

לצפייה בדף העבודה, לחצו מטה:

השאירו פרטים לקבלת המדריך / צקליסט

המדריך ישלח אליכם באימייל תוך 2 ימי עסקים