עבודה שוטפת מול רו"ח

אני חושבת שבמה שנוגע לניהול כספים, העבודה השוטפת מול רואה חשבון זה הנושא הכי קל.
בפגישה הראשונה איתו מתבצע תיאום ציפיות ואז כל אחד מהצדדים יודע למה לצפות. ולא פחות חשוב, מה כל אחד נדרש לעשות.

אם אתן בתחילת הדרך, אני ממליצה להתחיל מסקר כדי להכיר את כל הדעות והמחירים.

כמו כן, הנה כמה נקודות להתחלה:

  • ללמוד על הזכויות והחובות שלכם מול הרשויות
  • להגיע לרואה החשבון מוכנים עם שאלות
  • לבקש הסבר על כל החוקים
  • אם אתן מעסיקות עובדים – חשוב שתכירו את הזכויות והחובות שלכן מול העובדים, כדי שלא תהיו מופתעות (הרחבה על נושא העובדים ניתן לקרוא כאן)


אז בלי קשר לתדירות הדיווח שלכם, יש לרכז את כל המסמכים ולשלוח לרואה החשבון בצורה מסודרת.

  1. מקום מוגדר לריכוז כל החשבוניות הפיזיות (שמרדף / קופסה / שקית) והדיגיטליות (תיקייה / תווית במייל ובמחשב).
    אגב ספקים קבועים ששולחים חשבוניות במייל – ניתן להעביר את המייל לתווית "חשבוניות" בצורה אוטומטית (על איך עושים – ניתן לקרוא כאן).
  2. שימו ביומן משימה קבועה בתחילת החודש לשבת על ריכוז הכנסות / הוצאות ולשלוח לרואה החשבון
    (ממליצה על 5 לחודש כדי שתקבלו גם חשבוניות מהספקים ששולחים בימים הראשונים של החודש).

לא, לא צריך להיכנס לחרדה! העבודה מול רואה החשבון היא ממש לא מסובכת, ההפך.

אני מבטיחה שאם תשמרו על הסדר הזה, המשימה הזאת תהיה מאוד קצרה.
אפשר לעשות לרואה החשבון הפנייה אוטומטית (במייל) של החשבוניות הקבועות.
או אפשר לפתוח תיקייה משותפת בדרייב וככה שני הצדדים מעודכנים בכל רגע נתון.
ואם יש לו אפליקציה אז נהדר, אתם בסה"כ תעלו לשם כל חשבוניות מיד כשהן מגיעות אליכם.

קיימת האפשרות שאני אבנה עבורך את תהליך עבודה, בשיתוף עם רואה החשבון כמובן.

או "לעשות זאת בעצמך".
כדי לעזור, הכנתי דף העבודה לעבודה שוטפת מול רואה החשבון.

לצפייה בדף העבודה, לחצו מטה:

השאירו פרטים לקבלת המדריך / צקליסט

המדריך ישלח אליכם באימייל תוך 2 ימי עסקים