ריכוז וניהול מלאי

אז למי שיש מלאי בטח יודע מה זה ריכוז וניהול מלאי, איך לסדר את המחסן או מקום האחסון. לשים לב לFIFO (הראשון שנכנס הוא הראשון שיוצא) אם זה מוצרים שמצריכים את זה.

אם לא…

הנה כמה דברים שיעזרו לייעל את תהליך ניהול המלאי:

  • בחירת בעלי תפקידים קבועים שמתעסקים בניהול המלאי שרק הם ינהלו את העזרים
  • בניית נוהל מסודר כדי שלכולם יהיה ברור, מי עושה מה
  • תליית רשימת תכולה במקום בולט בכניסה למקום, אפילו לוח מחיק
  • בניית טבלת מעקב מלאי שמתעדכנת באונליין לגבי מה הוזמן, מתי, כמה, כמה נוצל, כמה נשאר
  • יצירת פורמטים קבועים להזמנות (כמובן אחרי שתדעו את הכמויות)
    אפשר גם לתאם עם הספקים שהם ישמרו על "רשימת הקניות" הקבועה שלכם ויעשו את ההזמנה לבד ורק יוודאו איתכם שלא השתנה שום דבד.
    ככה בכל פעם, לא רק שלא תשכחו להזמין, הם גם יזכירו לכם מה אתם מזמינים.

מאוד, מאוד חשוב, בזמן קבלת הסחורה / המוצרים לעשות השוואה בין תעודת המשלוח לבין החשבונית.

אה! ואל תשכחו לוודא שמנפיקים לכם קבלה או חשבונית מס קבלה אחרי התשלום
(אתם לא באמת רוצים לרדוף אחרי ספקים בסוף השנה – תאמינו לי שאני אומרת את זה מניסיון, זה כאב ראש).

עיקרון הברזל בניהול המלאי זה קביעות: כמה שיותר דברים קבועים, יחסכו ממכם המון זמן יקר. אז תנסו להפוך כמה שיותר פעולות לאוטומטיות. 

כדי לעזור בבניית תהליך מסודר, הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.

 
 

 

 

לצפייה בדף העבודה, לחצו מטה:

השאירו פרטים לקבלת המדריך / צקליסט

המדריך ישלח אליכם באימייל תוך 2 ימי עסקים