נושא זה יכול לקחת המון זמן בסגירת החודש.
את הזמן הזה, ניתן לקצר בעזרת כמה דברים קבועים.
תוכלו ממש לבנות תהליך עבודה קבוע של ריכוז נתוני שכר, שכל אחד יכול לעשות.
אפתח ואומר שנושא הזכויות והחובות של עובדים זה מקצוע בפני עצמו.
כל מעסיק חייב, ממש חייב לדעת את כל הזכויות והחובות שלו ושל העובדים שלו,
במיוחד למי שאין חשב שכר ו/או מנהל חשבונות בתוך העסק.
לכן, אם כבר יש לכם עובדים אז תקבעו שיחה עם רואה החשבון ועו"ד לדיני עבודה שיעשה לכם סקירה וילמד אותכם את מה שאתם צריכים לדעת.
אם טרם העסקתם עובדים, אז תתחילו בלמידה.
בגלל שתחום זה משתנה כל הזמן, אז תעברו על החידושים בנושא פעם ב… אפילו באתר "זכותי" כדי שתישארו מעודכנים.
ובבקשה, בבקשה אל תסתמכו על אחרים כי ברגע שאתם בעלי העסק, האחריות היא עליכם, גם אם לא ידעתם דברים מסוימים.
אז אם אין לכם אחראי על הנושא השכר ואתם חייבים לרכז את הנתונים עבור רואה החשבון, הנה כמה טיפים מה לעשות.
זוכרים את הטבלה של ניהול תיקי עובדים?
שם, איפה שרושמים על כל עובד את הנתונים שלו, מתי התחיל לעבוד, אם חתם על חוזה,
מה תנאי המשכורת שלו וכו'?
אז זה הבסיס לריכוז נתוני השכר.
בסופו של דבר, אני מציעה שיהיה לכם פורמט קבוע שבו, בסוף החודש אתם רק משנים את המספרים והטבלה מחשבת לבד.
מה גם, בגלל שהנושא הזה הוא סופר רגיש אז חייבים צ'ק ליסט מסודר של התהליך:
לדוגמה:
עוד בנושא הזה:
אחרי שרואה החשבון מפיק את התלושים, הוא יגיד לכם כמה נדרש להפריש לפנסיה של כל עובד – תכניסו משימה קבועה בלו"ז.
האם יש לכם סוכן קבוע שהוא מטפל בזה? כנ"ל למי שמשלם קרן השתלמות.
מה שנשאר זה פשוט להכין את הריכוז.
יש לכם את האפשרות שאנו נבנה עבורכם תהליך של ריכוז נתוני שכר, כולל פורמט שעליו תוכלו לשבץ את כל העובדים שלכם,
או "לעשות את זה בעצמכם",
כדי לעזור לכם, הכנתי דף העבודה עם כל השלבים.
כל הזכויות שמורות- ביאנקה וייס, ניהול ותפעול עסקים | הצהרת נגישות | תקנון | מדיניות פרטיות | שקוף מדיה- בנית אתרים